U bent hier
> Home > Blog >
EERSTE SCHREDEN OP PAD VAN AUTOTRADEN

Blogarchief

maart 2024 (1 )februari 2024 (1 )december 2023 (2 berichten)oktober 2023 (1 berichten)september 2023 (2 berichten)augustus 2023 (2 berichten)juli 2023 (1 berichten)juni 2023 (2 berichten)mei 2023 (3 berichten)april 2023 (2 berichten)maart 2023 (1 berichten)februari 2023 (1 berichten)november 2022 (1 berichten)september 2022 (2 berichten)augustus 2022 (2 berichten)juli 2022 (1 berichten)juni 2022 (2 berichten)april 2022 (1 berichten)maart 2022 (1 berichten)februari 2022 (2 berichten)januari 2022 (3 berichten)december 2021 (1 berichten)oktober 2021 (1 berichten)september 2021 (1 berichten)augustus 2021 (1 berichten)juni 2021 (3 berichten)mei 2021 (2 berichten)april 2021 (1 berichten)maart 2021 (1 berichten)december 2020 (1 berichten)november 2020 (1 berichten)oktober 2020 (2 berichten)september 2020 (1 berichten)augustus 2020 (1 berichten)juli 2020 (2 berichten)mei 2020 (2 berichten)april 2020 (1 berichten)maart 2020 (1 berichten)februari 2020 (1 berichten)januari 2020 (4 berichten)december 2019 (1 berichten)november 2019 (2 berichten)augustus 2019 (3 berichten)mei 2019 (1 berichten)april 2019 (1 berichten)januari 2019 (1 berichten)december 2018 (2 berichten)november 2018 (1 berichten)oktober 2018 (1 berichten)september 2018 (2 berichten)augustus 2018 (2 berichten)juni 2018 (1 berichten)april 2018 (1 berichten)maart 2018 (1 berichten)januari 2018 (1 berichten)december 2017 (1 berichten)mei 2017 (1 berichten)maart 2017 (1 berichten)november 2016 (1 berichten)april 2016 (2 berichten)maart 2016 (2 berichten)september 2015 (1 berichten)augustus 2015 (1 berichten)juli 2015 (1 berichten)juni 2015 (1 berichten)april 2015 (1 berichten)maart 2015 (1 berichten)november 2014 (1 berichten)juli 2014 (1 berichten)februari 2014 (2 berichten)juni 2013 (1 berichten)mei 2013 (1 berichten)april 2013 (1 berichten)februari 2013 (1 berichten)januari 2013 (1 berichten)september 2012 (1 berichten)

Weighted values
Index 29 maart 2024

DJIA:
Zilver:

Lees meer »
Printen

EERSTE SCHREDEN OP PAD VAN AUTOTRADEN

EERSTE SCHREDEN OP PAD VAN AUTOTRADEN

 

Dinsdag 30 juni 13.30 uur is Schogt Market Timing als Signalenaanbieder toegetreden tot Systemshop. Op kosmisch gesproken wellicht de mooiste dag in jaren, werd de eerste transactie uitgevoerd en direct doorgezonden naar rekeningen van onze klanten!

 

 

Handelen op rekening van de klant


Het is voor het eerst dat we, aan- en verkoopsignalen kunnen sturen naar de beleggingsrekening van de klant. Die kan er dan vervolgens zelf voor kiezen de signalen wel of niet te laten uitvoeren op zijn/haar rekening, door ze “aan” of “uit” te zetten. Deze nieuwe dienst is het antwoord op de door klanten meest gestelde vraag; of wij niet op hun rekening konden handelen of beleggen. Ja, dat kunnen we nu!

 

 

Het voordeel van de markettimingmethode


Het mooie van de methode is dat, wanneer men de discipline opbrengt om alle data en indicatoren te volgen én ernaar handelt men meer kans heeft op succes dan zonder de methode. Het betekent vaak dwars tegen de algemeen heersende stemming in stap voor stap de data en samenhangen volgen en gevoelens uitschakelen. Niet eenvoudig, maar dit is juist wat deze methode zo bijzonder maakt. Natuurlijk is het mogelijk dat er anderen zijn die op welke wijze dan ook meer uit de markt weten te halen. Maar wie dat zijn en of zij dat even consistent kunnen doen als ik in 4 jaar met de methode heb laten zien, is mij niet bekend.

 

 

Trendvolgend


We volgen de primaire cycli van de Dow Jones en van Goud. Primaire cycli in de Dow Jones belopen van dal tot dal vaak 13-21 weken en in Goud 15-21 weken. Vanaf 30 juni zijn we dus dagelijks gericht op meegaan met de sterkst heersende trend in beide markten. Kan de huidige trend aanhouden tot eind juli – begin augustus of gooit "Griekenland" roet in het eten? We weten het niet maar blijven het volgen en handelen stap voor stap zoals de methode ons aangeeft. Dan gaat het meestal wel goed.

 

 

Producten en winstdoelen*


Dow Jones handelen we met de etf-barometer “DIA”, een product zonder hefboom. De maximale positie is 300 DIA, d.i. +/- US$ 54.000. We hopen hiermee 15% bruto op jaarbasis te verdienen voor klanten. Handelen in Goud doen we met mini-futures, met hefboomfunctie. Ons richtdoel is hier 35% bruto winst voor onze cliënten. Dit zijn echter slechts indicaties die we niet kunnen garanderen.

 

 

Risico’s en dekking


Het de markt volgen met de markettimingmethode levert doorgaans goede resultaten op. Toch gebeurt het tijdens een jaar wel dat de totaal behaalde winst afneemt voor het weer toeneemt. Bent u net op een winsthoogtepunt ingestapt, dan kan het autotraden voor u even tegenvallen. Meestal is dat tijdelijk. Daarom is extra dekking vereist (zgn. draw down) zodat u kunt laveren door zo’n periode zonder dat uw positie automatisch wordt gesloten wegens een te lage dekking. Voor beide signalenabonnementen gelden dezelfde dekkingseisen. Per participatie ‘Dow Jones Cycles’ en participatie ‘Gold Cycles’ is €19.000 startkapitaal vereist op de rekening.

 

 

Resultaten uit het verleden*

 

Schogt Market Timing’s Modelportefeuille realiseerde over 3 jaar 54,4% winst.
Methodetest in 2014: Dow Jones 19,75% winst en Goud 16,2% winst (beide zonder hefboom).

 

 

Meedoen?


U heeft nodig:

 

*) Resultaten uit het verleden vormen geen enkele garantie. Schogt Market Timing, noch enig andere (rechts)persoon aanvaardt enige aansprakelijkheid voor schade in welke mate dan ook, voortvloeiend uit het gebruik van de bovenstaande beleggingsaanbevelingen of de daarin opgenomen of verwerkte informatie.